Hej

Den här webbplatsen har gett mig svår ångest. Det senaste inlägget fyllde nyligen ett år (grattis!) och handlade om exakt samma sak som det här inlägget: att webbplatsen är ouppdaterad men att det kommer grejer ”snart”.

Det gjorde det ju inte.

Men jag levde på och mådde bra och frilansade som reklamskribent och kom in på en journalistutbildning och lärde känna spränghärliga människor och praktiserade på Aftonbladet och fick ett sommarvikariat.

Det är alltså vad som händer.

I dag har jag ägnat mig åt att byta tema och rensa den här bloggen. Jag har framför allt tagit bort sidan ”frilansskribent” som jag ansträngt mig för att sökmotoroptimera så att människor som sökte skribenter skulle hitta den.

Ingen hittade den. Och jag vill förresten inte bli hittad på det sättet, tror jag.

Jag lyssnar på min spellista ”ta ut svängarna lite”, där bland annat Daft Punk figurerar. Spåret ”Giorgio by Moroder”, visst är det lite som en låt ihopmixad med en minidokumentär? Fantastiskt, väl?

”Jag ville definitivt bli musiker
Det var nästan omöjligt för drömmen var så stor
Jag såg ingen chans för jag bodde i en liten stad, jag pluggade
Och när jag till slut bröt mig loss från skolan och blev musiker
Så tänkte jag, okej, nu kanske jag har en liten chans
För det enda jag egentligen ville göra var musik”

Så säger Giorgio Moroder (fast på engelska, men jag översatte eftersom svenskan är ett mycket rikare språk, det oändliga antalet ord mot en futtig miljon liksom), sen börjar trummandet och plingandet och plonkandet. Jag byter ut Giorgios musikdröm mot min skrivdröm och då blir hans monolog min, åtminstone lite grann.

Nu ska jag till en park i Malmö. Där ska jag sitta i det vibrerande gränslandet mellan vår och sommar, tillsammans med en av de spränghärliga människorna från journalistutbildningen, och låta bubblande vin åka rutschkana på min tunga.

Om ett år kanske det här inlägget ger mig så svår ångest att jag måste skriva ett nytt.

Kommentera

