Grönt och rosa

gront och rosa

Sen sist har jag:

  • Skrivit en rad matiga (och PLUS-låsta) jobb för Aftonbladet, bland annat ”Svenska barnstjärnor: så gick det sedan” i två delar (90-talsfödda och 80-talsfödda) och ”Vansinnesdåden som inspirerade skräckfilmerna” (jag ser inte själv på skräckfilmer så det var lite otäckt).
  • Jobbat på ett maffigt reportage till Sydsvenskan. Ska hämta in en sista scen inatt, lämna text efter helgen och så går det nog i tidningen i mitten av maj.
  • Tidskriftsdebuterat i Driva Eget (nr 3 / 2015) med en artikel om Edward Blom och hur mycket han jobbar gratis i sitt kändisskap. Finns icke på nätet.
  • Skrivit en novell! Den heter ”champagnekyssar” (med gemen begynnelsebokstav pga fint) men jag har ännu inte bestämt mig för vad jag tycker om den, så jag vågar inte publicera den.
  • Sökt en skrivarutbildning, lite sådär, ptja, på skoj.
  • Ätit en del pizzor och druckit ännu fler öl, men inte hållit igång löpträningen, vilket börjar kännas lite.
  • … trots detta ändå mått bra.

Och framför allt, min utsikt på Västra Sorgenfri (som jag med högtravande röst kallar ”West Sorrowfree”) har sedan sist:

  • Börjat försvinna, täckas av grönt och rosa.

Okej, hej!

Kommentera

